Wolsung Steampunk Skirmish Game jest figurową grą bitewną. Uniwersum gry to magiczna wersja XIX wieku, w którym wiktoriańskie damy i dżentelmeni przemierzają mgliste miasto Lyonesse, a tajemnicza magia przeplata się z parową techniką. Po ulicach mkną szybkie paromobile, luksusowe parowce zapewniają połączenia z zamorskimi koloniami, a nieboskłon przecinają szlaki majestatycznych sterowców. Magia, ramię w ramię z techniką, przynosi światu parowe golemy, maszyny liczące i potężne, żelazne smoki. Świat Wolsunga jest pełne wyzwań. W zakamarkach miasta kryją się niezliczone tajemnice i niebezpieczeństwa, oraz… bogactwo. Nigdy nie wiesz co może spotkać poszukiwacza przygód za rogiem. Konflikty i intrygi wiszą nad miastem jak mgła. To tutaj damy i dżentelmeni w swoich klubach prowadzą interesy i knują intrygi. Tylko od Ciebie zależy do którego z klubów lub organizacji wstąpisz.
Trudno znaleźć bardziej interesujące miejsce niż Lyonesse. Każdy dzień przynosi coś nowego i intrygującego, to tu jest stolica Imperium, wiesz, że to potęga.
Miasto kontrastów. Miasto cudów. Miasto miast. Miasto we mgle.
1. Lokalizacja:
Księgarni Vademecum Gdynia ul. Świętojańska 5-7
2. Warunki uczestnictwa:
W turnieju będą mogli brać udział gracze, którzy na miejscu zakupią figurki Wolsung SSG dowolnej frakcji (starter firmy Micro Art. Studio w promocyjnej cenie + bonusy!). Gracze który już posiadają swoje figurki również mogą wziąć udział w turnieju.
3. Czas wydarzenia:
01.10.2017r.: Rozgrywamy bitwy 1vs1, według wcześniej ustalonego scenariusza na 2 bohaterów. Scenariusz: „Otwarty konflikt” – punkt 11.
29.10.2017r.: Rozgrywamy jedną lub dwie bitwy 1vs1 (w zależności od ilości czasu), według wcześniej ustalonego scenariusza na 2 i 3 bohaterów.
26.11.2017r.: Rozgrywamy jedną lub dwie bitwy 1vs1 (w zależności od ilości czasu), według wcześniej ustalonego scenariusza na 3 bohaterów (3 bohaterów z klubu w tym 1 bohater niezależny). Bohaterowie niezależni mają ułatwienia w scenariuszu.
17.12.20167r.: Rozgrywamy bitwę według scenariusza na 3 bohaterów. Bitwa finałowa 1vs1. (Wybór najładniej pomalowanego klubu – Tajne bezpośrednie głosowanie. Każdy z uczestników ma 1 głos i nie może oddać go na siebie. W przypadku remisu głos decydujący ma Sędzia Główny.)
Zakończenie turnieju i Nagrody!!
4. Rozpiski:
Gramy na zasady 2 Edycji Wolsung SSG z aktualnymi FAQ i Erratą http://wolsung-ssg.com/downloads oraz http://goo.gl/fKmipC.
Na evencie gramy jedną rozpiską składająca się z 2 (później 3 i 4) bohaterów. Każdy gracz zobowiązany jest wybrać i przedstawić organizatorowi 2 (później 3 i 4) bohaterów jednego klubu. W doborze pomocników obowiązuje całkowita dowolność w każdej z gier (mieszcząca się w ramach zasad).
Gracze którzy przyjdą z własnymi figurkami mogą grać wszystkimi modelami firmy Micro Art Studio, choć w dobrym tonie będzie użyć zawartości starterów.
5. Zgłoszenia:
Osoby chcące wziąć udział w turnieju mogą zgłaszać swój udział na miejscu w Księgarni Vademecum (lub na email: norbert@microartstudio.com ). Ilość miejsc ograniczona. (6-8)
6. Punktacja turnieju:
Po rozegraniu scenariusza gracze liczą różnicę w z dobytych punktach i przekładają ją na wynik właściwy wg następującego przelicznika:
0pkt różnicy – 5 : 5
1pkt różnicy – 6 : 4
2pkt różnicy – 7 : 3
3pkt różnicy – 8 : 2
4pkt różnicy – 9 : 1
5pkt różnicy – 10 : 0
Punkty będą sumowane w kolejnych bitwach ligowych turnieju „Starter”.
Dwie osoby która zdobędzie najwięcej punktów w turnieju „Starter” stoczą bitwę finałową. Osoba która zdobędzie w całym turnieju najwięcej punktów zostaje zwycięzcą turnieju.
7. Harmonogram:
Spotkania będą odbywały się według planu
12:00 – 12:30 – zapisy oraz czas na zakupy
12:30 – 13:00 – pomoc w składaniu modeli przed bitwą, wyjaśnianie zasad.
13:00 – 14:00 – Rozgrywamy pierwszą bitwę 1vs1 według scenariusza.
14:00 – 15:00 – Rozgrywamy drugą bitwę 1vs1 według scenariusza.
15:00 – ogłoszenie zwycięzców
W przypadku gdy gracze nie będą potrzebowali pomocy przy składaniu modeli, zaczniemy grę wcześniej.
8. Modele:
W turnieju można grać tylko modelami wyprodukowane przez Micro Art Studio.
W turnieju „Starter” można grać niepomalowanymi modelami zakupionymi na miejscu w czasie turnieju.
Osoby przynoszące swoje modele muszą mieć je pomalowane.
9. Zasady zachowania:
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, rażące naruszenie zasad gry), przegrywają automatycznie bitwę w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
10. Sędziowie:
Sędzia Główny: Łukasz Perzanowski
Sędziowie: Przemysław Lisowski
Od decyzji sędziego i sędziego głównego nie można się odwołać.
11. Scenariusze:
1. “Otwarty konflikt” (2 bohaterów)
Cele gry:
• Każdy gracz otwarcie wybiera 2 Model Bohaterów i Pomocników ze swojego Klubu.
• Kończąc grę, każdy Gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa za każdego zabitego Bohatera i Pomocnika przeciwnika.
Początek Gry: Gracze licytują się o inicjatywę, zgodnie z normalnymi zasadami.
Strefy Wystawienia: Wybierane przez pierwszego gracza, zgodnie z normalnymi zasadami. (podręcznik s. 42, pkt. 9)
Długość Gry: Gra trwa 3 tury.
Wygrana: Wygrywa Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa na koniec 3 tury.
– Każdy model Bohatera jest wart 2 Punkty Zwycięstwa.
– Każdy Model Pomocnika jest wart 1 Punkt Zwycięstwa.
2. “Przejąć kontrolę” (2 bohaterów)
Cele gry:
Każdy gracz otwarcie wybiera Modele dwóch Bohaterów i Pomocników ze
swojego Klubu.
• Kończąc grę, każdy Gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa za zabicie modelu przeciwnika oraz za kontrolę znaczników. Każdy Bohater aktywuje znacznik rzucając 2k6, Pomocnik rzucając 1k6.
Przed Grą: gracze wystawiają 2 aktywowane znaczniki (switch [3], wrogi model w odległości 3″ odejmuje po 1 kości każdy do rzutu na aktywację) po 9″ od środka planszy.
Początek Gry: Licytacja Pierwszego Gracza zgodnie z normalnymi zasadami.
Strefy Wystawienia: Wybierane, rozpoczynając od Pierwszego Gracza, zgodnie z normalnymi
zasadami.
Długość Gry: Gra trwa 3 tury.
Wygrana: Wygrywa Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa na koniec 3 tury.
Punkty zwycięstw przyznawane są na koniec każdej tury w następujący sposób:
Za kontrolę znacznika – 2 pkt.
za zabicie pierwszego modelu w turze – 1 pkt.
3. “Pokerowa twarz” (3 bohaterów)
Cele gry:
Każdy gracz otwarcie wybiera Modele trzech Bohaterów i Pomocników ze
swojego Klubu.
• Kończąc grę, każdy Gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa za zabicie modelu przeciwnika.
Przed Grą: Gracze wybierają bohaterów który będą celem. Cele wybiera się w następujący sposób.
1) Każdy z Graczy wybiera bohatera który nie będzie celem.
2) Następnie obaj Gracze wybierają równocześnie który z pozostałych bohaterów będzie celem, do wyeliminowania przez przeciwnika.
Początek Gry: Licytacja Pierwszego Gracza zgodnie z normalnymi zasadami.
Strefy Wystawienia: Wybierane przez Pierwszego Gracza, zgodnie z normalnymi
zasadami.
Długość Gry: Gra trwa 3 tury.
Wygrana: Wygrywa Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa na koniec 3 tury.
Punkty zwycięstw przyznawane są koniec gry w następujący sposób:
Za zabicie bohatera który jest celem – 5 pkt.
Za zabicie każdego bohatera który nie jest celem – 2 pkt.
Za zabicie każdego pomocnika – 1 pkt.
Za zabicie pierwszego modelu w grze – 1 pkt.
4. “Żakardowa gorączka” (3bohaterów) – Preferowani bohaterowie niezależni
Cele gry:
Każdy gracz otwarcie wybiera Modele trzech Bohaterów i Pomocników ze
swojego Klubu, do klubu może dołączyć jednego Bohater Niezależny.
• W czasie gry, każdy Gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa za zabicie modelu przeciwnika oraz za kontrolę znaczników. Każdy Bohater aktywuje znacznik rzucając 2k6, Pomocnik rzuca 1k6. Bohater niezależny 3k6 – tylko w tym scenariuszu.
Przed Grą: Gracze wystawiają 4 aktywowane znaczniki (switch [3], wrogi model w odległości 3″ odejmuje po 1 kości każdy do rzutu na aktywację) po 12″ od odpowiednich boków planszy. i 1 aktywowany znacznik (switch [5], wrogi model w odległości 3″ odejmuje po 1 kości każdy do rzutu na aktywację) na środku planszy.
Początek Gry: Licytacja Pierwszego Gracza zgodnie z normalnymi zasadami.
Strefy Wystawienia: Wybierane, rozpoczynając od Pierwszego Gracza, zgodnie z normalnymi
zasadami.
Długość Gry: Gra trwa 3 tury.
Wygrana: Wygrywa Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa na koniec 3 tury.
Punkty zwycięstw przyznawane są ka koniec 3 tury w następujący sposób:
Za kontrolę środkowego znacznika – 3 pkt.
Za kontrolę każdego bocznego znacznika po – 2 pkt.
Za zabicie pierwszego modelu w grze – 1 pkt.
5. “Paczka” (3 bohaterów) Scenariusz fabularny 1
Przed meczem: Połóż pojedynczy Pneuma Post – Aktywacja Celu [3], Depletable, Terminowa Dostawa, Ciężka Paczka, na środku stołu. Wrogie modele w odległości 3″ i LS do Celu zmniejszają liczbę kości do aktywacji celu o jedną kostką za wroga Model.
Rozpoczęcie gry: licytacja dla pierwszego gracza, jak zwykle *.
Strefy rozstawienia: Ustala pierwszy gracz. * Nie można wystawić żadnych modeli w odległości mniejszej niż 6″od Pneuma Post. Pomimo posiadania specjalnych zdolności jakie mogą mieć modele.
* Patrz zasady Wolsung SSG 2nd Edition, strona 43.
Długość rozgrywki: 3 tury.
Wygrana: gracz, który zdobył najwięcej punktów zwycięstwa (VP) na koniec gry jest zwycięzcą.
VP są punktowane za:
Zabicie wroga Modeli Bohatera: 2VPs
Zabicie wroga Modelu Pomocnika: 1Vp
Zabijanie pierwszy Model w turze: 1Vp
Gdy jeden z twoich Modeli na koniec gry posiada zasadę Posłaniec: 5VPs
Niszczenie Pneuma Post: -5VPs
.
Zasady: Pneuma Post: Urządzenie, Obrona[1], Rany 20, Pancerz 2
Aktywacja Celu [3], Depletable, Terminowa Dostawa, Ciężka Paczka.
Aktywacja Celu: Zobacz zasady Wolsung SSG 2nd Edition, strona 48.
Depletable: Cel ten może być aktywowany tylko raz w grze.
Terminowa Dostawa: cel ten może być aktywowany od drugiej tury.
Ciężka Paczka: Model, który aktywował Pneuma Post zyskuje specjalną zdolność Posłaniec.
Posłaniec: Kiedy model ten jest trafiony z broni lub magicznym pociskiem, zostaje Przewrócony lub porusza się w innych sposób niż normalny ruch, umieścić znacznik Ciężka Paczka w PvP z nim, a ten model traci zdolność specjalną Posłaniec.
Wszystkie modele będąc w PvP ze znacznikiem Ciężka Paczka mogą wykonać:
Odebrać paczkę: Szybka Akcja. Usuń znacznik Ciężka Paczka w PvP z tym modelem. Model ten zyskuje specjalną zdolność Posłaniec.
Modele bohaterem będący PvP z urządzeniem Pneuma Post mogą wykonać:
List z pogróżkami: Szybka Akcja. Wybierz jedną kartę z ręki i oddaj ją jednemu z twoich przeciwników. Gdy ta karta jest w kolorze bohatera przeciwnika, dobierz dwie karty.
6. “Kup bilet na sterowiec” (3 bohaterów) Scenariusz fabularny 2
Przed meczem: Połóż pojedynczy Tickets booth – DEF [1], Rany 20, Pancerz 2
Aktywny celu [1], Bilety, Powolna kolejka, Wolniej i wolniej, Nie wszyscy na raz !, Utwórz kolejkę !, Następny proszę !, Przepychanie w tłumie.
Rozpoczęcie gry: licytacja dla pierwszego gracza, jak zwykle *.
Strefy rozstawienia: Ustala pierwszy gracz. * Nie można wystawić żadnych modeli w odległości mniejszej niż 6″od Tickets booth. Pomimo posiadania specjalnych zdolności jakie mogą mieć modele.
* Patrz zasady Wolsung SSG 2nd Edition, strona 43.
Długość rozgrywki: 3 tury.
Wygrana: gracz, który zdobył najwięcej punktów zwycięstwa (VP) na koniec gry jest zwycięzcą.
VP są punktowane przez:
Za każdy zakupiony bilet przez gracza: 1VPp
Za zniszczenie Tickets booth: -3Vp
Tickets booth (Budka z biletami): Urządzenie, DEF [1], Rany 20, Pancerz 2
Aktywny celu [1], Bilety, Powolna kolejka, Wolniej i wolniej, Nie wszyscy na raz !, Utwórz kolejkę !, Następny proszę !, Przepychanie w tłumie.
Aktywacja celu: Zobacz Wulfung SSG 2nd Edition Rulebook, strona 48
Bilety: Po aktywacji ten cel daje graczowi znacznik biletu.
Powolna kolejka: Ten cel nie może być aktywowany dwukrotnie w tej samej aktywacji.
Wolniej i wolniej: Za każdym razem, gdy cel jest aktywny, jego trudność wzrasta o 1.
Nie wszyscy na raz!: Ten cel może być aktywowany tylko przez modele w btb z przednią częścią Budki z biletami.
Utwórz kolejkę!: Modele próbujące dostawić się do kolejki z boku – wpychające się do kolejki – muszą zdać test refleksu przeciw modelowi do którego się dostawił. Model który nie zda testu jest wypychany z kolejki, zostaje przesunięty o 1” w dowolnym kierunku przez wygrywającego test, lecz tak aby nie stykał się on z żadnym modelem w kolejce. Ten kto wygrał może przesunąć swój model o 1” tak aby stał w kolejce.
Następny proszę!: Po tym jak model uaktywnia ten cel, przesuń go na odległość 1 ” od Budki z Biletami.
Przepychanie w tłumie: Modele (zarówno przyjazne, jak i wroga- stojące w kolejce) btb z modelem aktywującym ten cel dodają + 1d6 do testu.
7. “Poszukiwanie skarbów” (3 bohaterów) Scenariusz fabularny 3
• Bitwa na 3 bohaterów. Każdy gracz otwarcie wybiera Modele Bohaterów i Pomocników ze swojego Klubu.
Przed meczem: Połóż 3 celem – skrzynki – switch [3], rozstawione w lin prostej, jeden na środku stołu, pozostałe dwa 3” od bocznej krawędzi stołu. Każdy ze znaczników ma zasadę “Rare ingredients” – Nexus [1]. (każdy rodzaj Magii), „Fluke”.
Początek Gry: Gracze licytują się o inicjatywę, zgodnie z normalnymi zasadami.
Strefy Wystawienia: Wybierane przez pierwszego gracza, zgodnie z normalnymi zasadami. (podręcznik s. 42, pkt. 9)
Długość Gry: Gra trwa 3 tury.
Wygrana: Wygrywa Gracz, który zdobył najwięcej Punktów Zwycięstwa na koniec 3 tury.
VP są punktowane za:
– za zabicie pierwszego modelu w turze 1 vp.
– za kontrolę każdego ze znaczników na koniec tuty gracz otrzymuje 1 vp.
“Rare ingredients” – Nexus [1] Modele z Umiejętnością Magiczną i tym samym Rodzajem Magii co Nexus otrzymują +x do swojej Umiejętności Magicznej, gdy są w zasięgu 6” od Modelu lub Obiektu z tą zasadą. W tym scenariuszy jest to każdy rodzaj macii.
„Fluke” – „Fuks” – Przy każdym otwarciu skrzyni – udanej aktywacji znacznika – gracz otrzymuje kartę Nexus. Gdy aktywujesz znacznik po raz pierwszy w grze z sukcesem – otwierasz skrzynie, rzuć K6. Wynik 1 na kości – Właśnie odnalazłeś dodatkowe źródło Nexusa. Wartość Nexus tej skrzyni wzrasta o +1 do końca tury – otrzymujesz dodatkową kartę Nexus.